Skip to main content

Diensten

Groei in elk bedrijf wordt niet alleen gerealiseerd door te investeren in hoogwaardige machines, maar ook door ze te onderhouden. Weverijen halen enkel het maximum uit hun weefmachines als ze goed onderhouden worden, ingesteld zijn om op de hoogste snelheden te draaien en de beste weefselkwaliteit te produceren.

Picanol helpt u deze doelen te bereiken door snelle en deskundige ondersteuning te bieden. Onze lokale servicecentra beantwoorden uw oproepen in uw eigen taal en reageren snel op uw behoeften. Vooral in de huidige economische omgeving van snelle mode, korte runs en stijgende productiekosten, leidt enkel een actieve werking van uw machines tot hogere winsten. Picanol helpt u hierbij door machine-audits, onderhoudsprogramma's en prestatieadvies aan te bieden.

De meeste van onze servicecentra bieden naast hoogopgeleide servicetechnici ook printreparatiefaciliteiten of zelfs een mechanische werkplaats. Deze reparatiewerkplaatsen reageren snel op uw defecte printplaten en herstellen ze met originele reserveonderdelen.

Reparatiewerkplaatsen

Wat is een reparatiewerkplaats?

De Picanol-reparatiewerkplaatsen zijn gevestigd in de belangrijkste textielregio's. De reparatiewerkplaatsen kunnen alle printplaten repareren voor Picanolmachines tot en met de microprocessorgestuurde PAT- en GTM-machines. Deze werkplaatsen zijn uitgerust met alle technische schema's, originele componenten en ultramoderne testbanken om een service van hoge kwaliteit te garanderen.

Hoe stuurt u een print naar ons?

U moet een Return Material Authorization (RMA) aanvragen bij uw plaatselijke vertegenwoordiger van de klantenservice. Dit wordt toegekend in de vorm van een RMA-nummer dat bij de defecte printplaat moet worden gevoegd. Partsline-gebruikers die gebruik willen maken van de service van het reparatiecentrum in België kunnen een RMA-nummer aanvragen via het Partsline-portaal.

Hoe doen we dit?

Alle printplaten worden bijgewerkt naar de laatst mogelijke versie. Nadat we de printplaat hebben gerepareerd, testen we die op een speciale door Picanol ontworpen testbank. Het bord wordt opnieuw verpakt en volgens uw instructies naar u verzonden. U ontvangt altijd uw eigen bord terug.

Leverbaarheid: uw voordeel!

Printplaten worden binnen één dag gerepareerd. Het is mogelijk dat geconsolideerde retourzendingen van defecte printplaten meer tijd in beslag nemen.